Więcej

Większa przepustowość bramek na AmberOne Autostradzie A1.

Średnio o 300 pojazdów na godzinę zwiększy się przepustowość bramek zjazdowych na PPO Rusocin i PPO Nowa Wieś.

W efekcie przebudowy Placów Poboru Opłat w Rusocinie i Nowej Wsi wzrośnie przepustowość bramek zjazdowych. W Punkcie Poboru Opłat w Nowej Wsi dobudowana zostanie 1 bramka wjazdowa oraz 2 zjazdowe natomiast PPO Rusocin będzie rozbudowany o 2 bramki zjazdowe. Prace budowlane już trwają, a GTC wraz z Operatorem firmą Intertoll dokładają starań, aby rozbudowane place poboru opłat działały już w lipcu 2015 roku. Na obydwu PPO nowe pasy zjazdowe będą tzw. pasami dwukierunkowymi tzn. będą mogły być również w razie potrzeby zamienione na pasy wjazdowe. Jak wzrośnie przepustowość bramek? Obecnie PPO Rusocin może obsłużyć średnio 1.200 pojazdów na godzinę po rozbudowie przepustowość bramek wzrośnie do 1.500 pojazdów na godzinę. Przepustowość w Nowej Wsi zwiększy się z 900 pojazdów/h na 1.200 pojazdów na godzinę. Powyższa rozbudowa z pewnością wpłynie na zmniejszenie zatorów tworzących się na zjazdach z autostrady. Należy jednak pamiętać, że korki w okresach szczytowych, którymi są weekendy w lipcu i sierpniu będą występować do czasu wprowadzenia pełnego elektronicznego poboru opłat stosowanego przez dużą ilość użytkowników. Pragniemy podkreślić, że Gdańsk Transport Company jest gorącym zwolennikiem wprowadzenia europejskiego systemu elektronicznego poboru opłat dla pojazdów osobowych, który jest zgodny z odpowiednimi dyrektywami UE (dyrektywa EETS) i akceptuje pojazdy zagraniczne posiadające własne systemy do elektronicznego poboru opłat.

 

Ruch  odbywa się dwoma pasami w kierunku Gdańska  i jednym pasem w kierunku Łodzi.

Węzeł Stanisławie jest zamknięty w kierunku Łodzi.

Na remontowanym odcinku  obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h.