Dlatego też z dużą uwagą nadzorujemy wpływ autostrady na środowisko, dbając o:
Ponadto, w dążeniu do realizacji założonych przez GTC celów zrównoważonego rozwoju, koncentrujemy się na redukcji zużycia energii oraz obniżenia śladu węglowego w procesach utrzymania autostrady. Dodatkowo, przykładamy wagę do monitorowania kluczowych elementów wpływu AmberOne na środowisko takich jak poziom hałasu, poziom spalin generowanych przez użytkowników drogi, czy zużycia wody, dążąc do ograniczenia negatywnego wpływu na jakość powietrza, środowiska akustycznego oraz dbając o zrównoważoną gospodarkę wodną. Nasze środki zaradcze nie tylko zapewniają maksymalną skuteczność, ale także prezentują nowoczesne podejście do spraw środowiskowych, przyczyniając się tym samym do zrównoważonego rozwoju regionu oraz zachowania jego unikalnych walorów przyrodniczych i krajobrazowych dla przyszłych pokoleń.
Aby zapoznać się z aktualną strategiczną mapą hałasu wykonaną na potrzeby Autostrady A1 w roku 2022 kliknij w link poniżej.
km 81+300 do km 90+000 pomiędzy węzłami Warlubie – Nowe Marzy
Ruch będzie odbywał się dwoma pasami w kierunku Łodzi i jednym pasem w kierunku Gdańska.
Na węźle Nowe Marzy nie będzie możliwy wjazd na autostradę ani w kierunku Gdańska ani w kierunku Łodzi. Pojazdy jadące autostradą w kierunku Gdańska nie będą mogły zjechać z autostrady na drogę ekspresową S5 oraz na drogę krajową DK91. Będzie natomiast możliwy zjazd na węźle Nowe Marzy w kierunku drogi ekspresowej S5 (kierunek Bydgoszcz) dla pojazdów jadących w kierunku Łodzi.
km 35+889 do 43+350 pomiędzy węzłami Pelplin – Kopytkowo
Węzeł Pelplin zamknięty w kierunku Łodzi.
MOP Olsze zamknięty w kierunku Łodzi.
Ruch odbywa się dwoma pasami w kierunku Gdańska i jednym pasem w kierunku Łodzi.